1.školní týden roku 2013
Velkým překvapením pro mě bylo, že se nás v pondělí sešlo pouze 17 a dokonce týden jsme to vytáhli pouze na 19.
Týden jsme začali opakováním a procvičováním všeho, co by děti měly již zvládat.
V matematice jsme se hlavně zaměřili na násobilku 2 a 3. Je nutné, aby děti násobky perfektně znaly, násobilku procvičujeme pamětně. Také jsem dětem rozdala tabulku násobků, se kterou pracujeme, aby se v ní uměly orientovat, uměly ji použít. Koncem týdne jsme také začali násobit 4.
K lepšímu a rychlejšímu řešení +/- ve vyšších číslech jsme si ukázali řešení pomocí rozkladu:
54+ 9 = 54 + 6 + 3 = 63 (9 si rozdělíme tak, že dopočítáme do celé desítky )
6 3
34 - 7 = 34 - 4 - 3 = 27
4 3
Zatím to trénujeme společně na tabuli, možná jim to dám i domů jako dú.
V českém jazyce jsme se věnovali procvičování měkkých a tvrdých souhlásek. Je důležité při doplňování, aby si slova děti četly a ne jen koukly na písmeno a doplnily. Pak např. vidí slovo
"UD-CE, když si slovo správně přečtou, doplní "i", když se jen podívají, že je tam "d", napíší špatně "y".
Jinak stále opakujeme vše o větě a začali jsme pracovat se slabikami "dě, tě, ně", kde je hlavě důležitý pravopis - háček nad "e"!
V prvouce budeme psát pokaždé na začátku hodiny krátkou pětiminutovku na ručičkové a digitální hodiny, dny v týdnu, měsíce - zápis v číslech (3.března = 3.3), roční období = jejich měsíce, první jarní, letní, podzimní a zimní den. Všechno mají nejen v učebnici, ale i v malém sešitě. Některým dětem stačí procvičovat ve škole, ale někdo se na to musí podívat i doma. Děti už musí ukázat, že mají nějaké znalosti a jaké si zaslouží hodnocení.
V angličtině se učíme v hodině hlavně správnou výslovnost, trénujeme i psaní, ale je nutné psaní barev a čísel trénovat i doma. Ve škole není na to tolik času, tam ho využíváme k tvoření vět a jednoduché konverzaci. (platí pro obě skupiny)