16.-20.února
Tak opět útok bacilů a nový nárůst marodů.......
V ČJ procvičujeme koncovky podstatných jmen ve všech rodech, zatím hodnotíme jen střední a ženský rod. Opakujeme mluvnické kategorie u sloves, přibyl nám slovesný způsob, kde tvoříme tvary podmiňovací a rozkazovací. Také jsme se vrátili k rozboru věty, tzn.slovní druhy, zákl.skl.dvojice,větný vzorec. Začneme se více zabývat podmětem a přísudkem, jejich různými podobami - holý, rozvitý, několikanásobný apod. Ve čtení proběhla kontrola čtenářských deníků a někteří nebyli schopni, ani po prodloužení termínu, čt.deník donést, tzn. v hodnocení nedostatečná .
V matematice jsme se vrátili k písemnému sčítání, odčítání, násobení a dělení, protože nás čeká tato numerace v číslech do milionu. Písemné dělení opět někteří zapomněli, tak je nutné to doma procvičovat. V poznávání velkých čísel: roznásobování, skládání, porovnávání, řazení na číselnou osu, zaokrouhlování na 1,100,1000,10 000. V pátek jsme opět procvičovalí násobení/dělení 10,100,1000. Aktuálním učivem jsou také zlomky, ke kterým jsme se po čase vrátili a navážeme zápis zlomku jako desetinné číslo. V geometrii jsme opakovali stavby z kostek a připomínáme si sítě krychle.
V Přírodovědě jsem dokončili kapitolu o poli a opakovali na pondělní test témata: prostředí louky a zima v přírodě. Ve vlastivědě se začínáme prokousávat počátkem naší historie.
Tento týden také byl posledním školním týdnem pro paní učitelku Střížkovou, která odchází na mateřskou dovolenou a od pondělí ji nahradí paní učitelka Jindrová, se kterou se děti již seznámily.
Musím také upozornit na nemilou skutečnost, že nám děti dospívají a nyní se dostávají do období, kdy začínají více vnímat rozdíly mezi sebou. Netýká se to jen učení, ale také oblékání, názorů, kamarádství apod. Snažím se jim denně vysvětlovat, že samozřejmě nemůžeme být všichni stejní a proto musíme být tolerantní a respektovat ty druhé. Všichni mohou mít svůj vlastní názor, ale už si dobře rozmyslet, zda ho říci nahlas nebo ho nechat schovaný v hlavě, kam nikdo nevidí. Kolikrát se mi stane, že se někomu něco nelíbí (třeba si jde i postěžovat) a za chvíli udělá to samé druhému. Je to náročné období..... Ve třídě jsou i velmi silné osobnosti, ale respekt k ostatním musí mít všichni!