23.-27.února
Marodi se nám vrátili,odpadli pouze dva noví, tak jsme pilně pracovali.Musím celou třídu pochválit za práci v hodinách, jen by to chtělo zmírnit to zbytečné kecání,otáčení, což nás v práci znatelně ruší.......
V ČJ jsme opakovali koncovky podstatných jmen ve všech rodech, tvořili jsme tvary sloves v rozkazovacím a podmiňovacím způsobu, poznáváme podmět a přísudek - holý, rozvitý. Ve slohu probíráme pr.postup a na úterý po prázdninách (17.3.) si mají děti připravit a donést nějaký pracovní postup (NE recept), nejlépe i s obrázky postupu. Při čtení stále trénujeme plynulost, intonaci, pracujeme s obsahem přečteného textu.
V matematice jedeme čísla do milionu. Tento týden jsme se zaměřili na zaokrouhlování (na 10,100,1000,10 000, 100 000) a násobení, dělení celými 10,100,1000. Opakovali jsme sčítání a odčítání zlomků pomocí zakreslování do ciferníku a plynule přecházíme k zápisu zlomku desetinným číslem (1/10 = 0,1; 2/10=0,2...). V geometrii jsme probírali pojmy rovnoběžka, různoběžka, kolmice - ty jsme se učili rýsovat pomocí rysky na trojúhelníku. Opět spousta dětí neměla, i když jsem na to upozorňovala již před měsícem!!!
Z přírodovědy jsme psaly test,který dopadl průměrně a špatné známky dostávají stále stejné děti, které se na to vůbec nepřipraví. Nedávám tam žádné záludné otázky, naopak dětem předem řeknu, na co se mají zaměřit. Bohužel, někteří na to kašlou a podle toho to vypadá. Dokončili jsme kapitolu o poli, a nyní probíráme přírodu kolem vody. Příští týden v pátek test z prostředí pole.
Ve vlastivědě jsme si povídali o pravěku, o kterém jsme se učili již v loňském roce, tak to není pro děti úplně nové. Příští týden si dáme malý testík z úvodu do dějin - měření času (časová osa- staletí, tisíciletí), historické vědy. Vše na test jsme opakovali v pr.sešitě, ze kterého čerpám i některé otázky do testu.
Jinak příští týden proběhne ve středu poslední bruslení a po prázdninách pojedem již podle rozvrhu.
Budu vybírat 60 Kč na skláře, který přijede do školy hned po prázdninách,ve středu 18.března.