A zima ne a ne skončit...
V tomto týdnu jsme měli 2 dny 100% účast.
V češtině pilujeme skládání slov dle abecedy. Zatím dětem, které to potřebují, dovoluji používat kartičku s abecedou, ale do konce druhé třídy , by to měli všichni zvládat zpaměti. Náplní tohoto týdne bylo poznávání a psaní vlastních jmen, tzn. psaní velkých písmen. Již jsme také trochu začali poznávat první slovní druhy - podstatná jména a slovesa, což je učivo, které nás čeká v příštích týdnech. Ve slohu si děti zkusily popsat svoje nebo oblíbené zvíře a musím je pochválit, jak se jim to zdařilo. Ve čtení trénujeme plynulost a rychlost, zaměřujeme se více na čtení s porozuměním. Založili jsme si sešitky čtení, kam čas od času budou děti odpovídat na otázky k textu. Napoprvé si myslím, že se to většině dětí povedlo, jiní to musí trénovat a více přemýšlet nad tím, co čtou, nebo o tom doma vyprávět.
V matematice stále počítáme do 100, procvičujeme násobilku do 60 a už jsme také začali řešit slovní úlohy na násobení. Pravidelně se vracíme k věcem, které by měly děti nějakým způsobem zvládat. V geometrii jsme si opakovali střihy - jeviště, pokojíčky a šaty pro krychly. Děti mají k dispozici čtverce, jejichž skládáním zjišťují typ střihu. V pátek si to zkusily ve dvojicích a celkem to zvládly dobře. Začaly jsme si vysvětlovat "obsah čtyřúhelníků - tvarů", tzn. Kolik obsahují čtverečků. Opět zde pracujeme se čtvercovou sítí - čtverečkovaným papírem.
V prvouce jsme jednoduchým testíkem zakončili kapitolu o lidském těle. Přestože jsem několikrát upozorňovala, že se mají děti na test připravit, některým to bylo evidentně jedno a podle toho si zasloužily hodnocení za své vědomosti. Prvouka už není jen o povídání, ale děti musí prokázat základní znalosti, které si v průběhu daších let budou rozšiřovat. V nové kapitole jsme si povídali o hrubém chování mezi dětmi, které může postupně přecházet v šikanu.
V pondělí při VV jsme volně navázali na DÚ, které měly děti na víkend a to, čím by chtěly být. Moc hezky prezentovaly svou práci a k té si nakresily to své vybrané povolání. Při PV si naopak zkusily vytvořit svůj portrét pomocí kousků barevného papíru, knoflíků a zbytky vlny.
V AJ obě skupiny psaly opakovací testík na pravopis barev a čísel. Opět je tu problém u některých dětí. Stále upozorňuji na to, že ve škole je učíme mluvit, poslouchat a tvořit věty a pravopisu se musí věnovat doma. Přesně se ukázalo, že děti čísla i barvy umí vyslovit, ale některé z nich je neumí napsat! Pokud se to nenaučí hned ze začátku, budou se s tím potýkat i příští rok.
Ke konci týdne jsem posílala informace ke změně místa pobytu na ŠvP. Moc děkuji těm, kteří mi obratem zaslali zpět podepsané soulasy a prosím ostatní, aby na to nezapomněli v pondělí!
V půlce dubna (18.4.) budou třídní schůzky, tak Vás prosím, aby jste se podle toho zařídili a byli na schůzce přítomni. Řekneme si zde všechny ostatní informace k Švp a také k dalšímu školnímu roku. Díky!!