První únorový týden..
Tento týden se většina dětí vrátila po nemoci do školy, ale bohužel v pátek už nás opět 6 chybělo.
Ve slabikáři jsme opakovali čtení s písmenkem Z a naučili se písmenko nové - B,b. Některé děti už čtou krásně plynule, ale také se začíná objevovat to, že někteří se přiznají, že denně nečtou! Prosím všechny, aby s dětmi opravdu četli denně, ve škole je to pak hrozně znát. Opravdu stačí 10 minut denně.
Začali jsme se trochu více věnovat délce samohlásek. Ve slovech je děti poznají, ale jakmile mají celou větu, nastává u některých problém. Stále to procvičujeme, tak se to určitě naučí! Formou hry také luštíme různé přesmyčky z písmen - děti skládají slova, a také skládáme zpřeházená slova do věty. Děti se tím i učí vnímat velké písmeno na začátku věty a znaménko na konci věty.
V matematice trénujeme pamětné počítání do 7 a na krokoměru začínáme počítat až do 14. Neustále procvičujeme řešení pyramid, hadů, neúplných příkladů, stavíme stavby. Začali jsme hrát novou hru Autobus, při kterém se děti učí vnímat změnu během děje, tzn. zaznamenávají si počet cestujících, kteří vystupují a nastupují. Na konečné zastávce si společně kontrolujeme, kolik cestujících tam dojelo. Abychom nejezdili pouze z nic neříkající krabicí, při pracovní výchově si děti vyrobily nádherný autobus a k němu také jednotlivé zastávky. (foto dodám až nafotím).
V prvouce si povídáme o různých materiálech a věcech z nich vyrobených, porovnáváme, jak vypadaly věci dříve a jak vypadají dnes. Příští týden budeme některé materiály zkoumat, tak kdo má doma, může si přinést lupu. V pátek, pokud nedojde ke změně, nás čeká návštěva chemické laboratoře na hlavní budově.
Často pracujeme ve skupinkách a musím moc děti pochválit, jak se snaží vzájemně spolupracovat a řešit zadaný úkol.