Týden 18. - 21.listopadu
Tento týden byl velice krátký z důvodu státního svátku a následně exkurze v Mladé Boleslavi.
V ČJ pravidelně procvičujeme pravopis VS a aktuálně se věnujeme vzorům rodu středního, kde je také důležitý pravopis u některých slov. Zatím jsme trénovali přiřazování slov ke vzorům a příští týden budeme věnovat pravopisu. Přiřazování vzorům dětem celkem jde, ale horší je to, že někteří i ve 4.třídě nepoznají podstatné jméno! Čtení jsme tento týden trošku ošidili, ale začala kontrola čtenářských deníků, tak děti prezentovaly svá dílka. Do konce příštího týdne mají odevzdat všichni!!
V matematice stále jedeme numeraci do 1000, poslední dny se věnujeme hlavně písemnému dělení,nad kterým, jak to vypadá, už zvítězila většina. Také pracujeme se zlomkovými čísly (částmi celku), řešíme s nimi slovní úlohy, v pátek jsme si vyrobili tzv. ciferník, který dětem usnadní řešení těchto úloh. Je nutné neustále procvičovat násobení, dělení, protože právě z neznalosti násobilky pramení chyby při písemném dělení. V geometrii nyní pravidelně rýsujeme do čtvercové sítě, stále nemají všichni v pořádku pomůcky na geometrii
Ve vlastivědě jsme dokončili téma o vodstvu v ČR a procvičovali jsme práci s mapou. Testík z povrchu a vodstva v ČR čeká děti v pátek, ale je to z 80% práce s mapou - vyhledávání (pohoří, nejvyšší hory, řeky....). Jen pár pojmů byděti měly znát(nadmořská výška, vznik rybníků, jezer, povodí,....)
V přírodovědě jsme opakovali téma o zvířatech a podzimu v přírodě. Tyto kapitoly jsme spojili do jednoho testíku, který bude ve středu. Zvířatům se budeme věnovat i v dalších kapitolách.
Úterní exkurze v Maldé Boleslavi proběhla velmi hladce, myslím, že se dětem líbila. Mohly si vyzkoušet různé činnosti z pravěku, slyšely mnoho zajímavého a nakonec si nakoupit i nějaký ten suvenýr.
Děkuji všem, kteří se zúčastnili třídní schůzky. Tématem schůzky bylo hlavně dodržování školního řádu, příprava do školy a více také chování dětí, které se s pomalu nastupující pubertou u dětí zhoršuje. Děti jsou živější,vynalézavější, objevuje se u nich provokativní chování někde až hraničící s lehkou drzostí. Mají potřebu stále o něčem diskutovat, mít poslední slovo. Řekla jsem jim, že špatnou přípravou do školy škodí samy sobě, ale nepřiměřené a nevhodné chování budu trestat.
Jinak klima ve třídě je zatím vstřícné, nevidím nějakou větší rivalitu mezi dětmi či nesnášenlivost. Problémy se trochu objevili ve styku se staršími dětmi, kdy se někteří chtěji před nimi zviditelnit,předvést, provokují je.
Pokud o tom vím, snažím se to ihned na místě řešit, ale většina těchto situací probíhá mimo školu.
Jinak děti chválím za neustálou snaživost, stále si většina dětí drží vysokou laťku aktivity při vyučování. Známky se nám sice trochu zhoršily, ale učivo, které jsme opakovali ze 3. ročníku již známkuji přísněji a také učiva přibývá.
V lednu nás čekají první povinné pololetní písemné práce z ČJ, M a AJ, které musí napsat všichni a ty se pak archivují.